Browsing by Author "Ercan Akpınar"
Now showing items 1-5 of 5
-
Fen bilgisi öğretmen adaylarının fen öğretimine yönelik zihinsel modelleri
Bu çalışmanın amacı, fen bilgisi öğretmen adaylarının fen öğretimine yönelik zihinsel modellerini belirlemek ve bu modellerin cinsiyet ve sınıf düzeyi değişkenleriyle olan ilişkisini ortaya koymaktır. Araştırmaya, 300 fen ... -
Fen ve teknoloji dersine yönelik tutum ölçeğinin geçerlilik ve güvenirlik çalışması
Ercan Akpınar; Eylem Yıldız; Nilgün Tatar; Ömer Ergin (2011)Bu çalışmanın amacı, ilköğretim II. kademe öğrencileri için kullanılabilecek Fen ve Teknoloji Dersine Yönelik Tutum Ölçeği (FTDYTÖ) geliştirmektir. Araştırma, 400 ilköğretim öğrencisi üzerinde gerçekleştirilmiştir. FTDYTÖ’nin ... -
İlköğretim öğrencileri için geliştirilen biliş üstü ölçeği ' nin açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizi
Eylem Yıldız; Ercan Akpınar; Nilgün Tatar; Ömer Ergin (2009)Bu çalışmanın amacı, ilköğretim öğrencileri için kullanılabilecek Biliş Üstü (Metacognition) Ölçeği (BÜÖ) geliştirmektir. Araştırma 426 ilköğretim öğrencisi üzerinde gerçekleştirilmiştir. BÜÖ’nün yapı geçerliğini belirlemek ... -
Science and Technology Teachers' Views about the Level of Inquiry in Science Experiments
Fen deneyleri, öğrencilerin fen kavramlarını öğrenmelerini ve bilimsel süreç becerilerini geliştirmelerini sağlayan etkili bir yöntemdir. Bu nedenle Fen ve Teknoloji dersi öğretmenlerinin deneydeki problem, yöntem ve ... -
A study developing a self efficacy scale towards science and technology
Nilgün Tatar; Eylem Yıldız; Ercan Akpınar; Ömer Ergin (2009)Problem Durumu: Öz yeterlik bir konuda bireyin düşüncelerinin, davranışlarının, inançlarının ve hissettiklerinin bir ifadesidir. Bireyin karşılaşabileceği olay ya da olaylar karşısında nasıl bir davranış sergileyeceğine ...